Projekt pt. „ W europejskim stylu- aquaflora i hydrotechnika w ogrodzie” jest realizowany przez Zespół Szkół Technicznych w Nysie przy wsparciu finansowym uzyskanym w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
I. Zajęcia przygotowawcze do udziału w projekcie obejmują:
1. Wykład z realioznawstwa– (2 h):
- „Kultura i obyczaje Niemiec”;
- „Kuchnia narodowa”.
2. Warsztaty z komunikacji interpersonalnej– (5 h) o tematyce:
- Komunikacja interpersonalna: style komunikowania się, techniki aktywnego słuchania, techniki zadawania pytań;
- Bariery komunikacyjne: najczęstsze problemy/ błędy związane z przekazywaniem informacji, udzielanie informacji zwrotnej.
3. Wykłady prowadzone przez kierownika kształcenia zawodowego oraz inspektora z Państwowej Inspekcji Pracy– (4 h):
- „Jak dobrze przygotować się do praktyk zagranicznych?”;
- „Młodzież za granicą- gdzie skierować się po pomoc i wsparcie”;
- „Prawa i obowiązki uczestników Projektu”;
- „Przestrzeganie zasad BHP”.
4. Kurs z języka niemieckiego zawodowego w liczbie 30 jednostek lekcyjnych, w grupach 13 osobowych.
5. Wykłady/ warsztaty tematyczne zawodowe- (27 h):
Europejskie ogrody:
- Zmienność ogrodu w czasie, nawarstwienia historyczne. Inspiracje, które można wykorzystać we współczesnych projektach- (2 h).
Hydrotechnika i aquaflora:
- Obiekty hydrotechniczne a prawo budowlane- (1 h).
- Rozwiązania techniczne i innowacje materiałowe stosowane przy budowie miniaturowych zbiorników wodnych- (2 h).
- Budowa oczka wodnego krok po kroku- kolejne etapy budowy oczek wodnych z zastosowaniem różnych rozwiązań materiałowych i dekoracyjnych- (2 h).
- Sadzenie roślin wodnych- dobór materiału roślinnego. Pielęgnacja oczek wodnych w zależności od pór roku- (2 h).
Urządzanie rabat, dekorowanie fasad, zakładanie trawników:
- Wytyczanie rabat i dekorowanie fasad roślinami- dobór materiału roślinnego. Sprawdzone sposoby nasadzania roślin i ich pielęgnacja- (2 h).
- Profesjonalne zakładanie, pielęgnacja trawnika z siewu i rolki- (1 h).
Projektowanie ogrodów:
- Podstawy AutoCada- umiejętność czytania dokumentacji technicznej (5 h- w dwóch grupach 13 osobowych).
- Praktyczne wykonywanie projektów (10 h, w tym 5 h w formie konsultacji- w dwóch grupach 10 osobowych).
II. Realizacja zajęć przygotowawczych do udziału w stażu zagranicznym:
24 stycznia 2014 r- spotkanie z Panem Krzysztofem Kowalczykiem- nadinspektorem pracy z Okręgowego Inspektoratu Pracy w Opolu.
12 lutego 2014 r- warsztaty z komunikacji interpersonalnej prowadzone przez Panią Katarzynę Rybczyńską- specjalistę z Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, Wydział Ekonomiczny w Opolu.
Bariery komunikacyjne: najczęstsze problemy/ błędy związane z przekazywaniem informacji, udzielanie informacji zwrotnej.
Komunikacja interpersonalna: style komunikowania się, techniki aktywnego słuchania, techniki zadawania pytań.
29 marca- 12 kwietnia- warsztaty/ wykłady tematyczne zawodowe prowadzone przez Panią Anetę Rajtakowską, nauczyciela przedmiotów zawodowych.
Europejskie ogrody- zmienność ogrodu w czasie, nawarstwienia historyczne, inspiracje, które można wykorzystać we współczesnych ogrodach. Hydrotechnika i aquaflora- budowa oczka wodnego krok po kroku. Urządzanie rabat, dekorowanie fasad, zakładanie trawników.
08 kwietnia- 02 maja- warsztaty tematyczne zawodowe prowadzane przez Panią Ewę Matras- architekta, nauczyciela przedmiotów zawodowych.
Projektowanie ogrodów: nabycie umiejętności wykorzystania AutoCada do przedstawiania rysunkowej części dokumentacji technicznej, nabycie umiejętności wykonywania modelu (np. makiety) stanowiącego zobrazowanie przestrzenne dokumentacji technicznej ogrodu.
25 kwietnia- warsztaty z realioznawstwa prowadzone przez Panią Małgorzatę Kurpiel- Zastępcę Dyrektora Instytutu Neofilologii Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nysie.
Ogólne wiadomości o Niemczech- położenie, klimat, ustrój polityczny, święta państwowe, kuchnia narodowa, kraje związkowe. Rola Niemiec w procesie integracji UE. Stosunki polsko- niemieckie w ujęciu historycznym oraz polityka zagraniczna po zjednoczeniu Niemiec. Charakterystyka regionu Brandenburgii- położenie, gospodarka, kultura, praca i dzień codzienny.
03 lutego- 20 kwietnia- kurs języka niemieckiego zawodowego prowadzony przez Panią Małgorzatę Wołoszczuk.
Marta Kufieta- Koordynator ds. promocji
i upowszechniania rezultatów projektu
Wpisała: AL